0

Menjelang Hari Raya

Melihat kesemangatan saya setelah mem"bungkus" duit dalam sampul duit raya (awal sangat tak? pastu, bungkus ke?),

Mama : Ni awal2 buat persiapan, nak masak2 time raya, mana duitnya? (dengan harapan saya akan bagi mak saya duit masak in advance, nak jugakkk)

Saya : Tengoklah Ma. Kalau dapat gaji awal nanti, saya bagilah. 

pause sekejap

Saya : Agak2 kalau gaji belum dapat, Mama cakap je dengan diorang "Sorrylah, gaji anak saya belum masuk lagi, kitorang makan biasa2 je" Kalau ada orang nak tukar juadah cakap je "Sorrylah, gaji anak saya belum masuk lagi, kitorang postpone jelah balas2 ni ya?" (haha Mama, tak dapat jettt!!)

Mak saya berlalu dengan perasaan bengang, terus buat air Nescafe.

Hehe, taik hidung saya memang masin!

p/s : Mama masak Asam Pedas Ayam Berdaun Kesum dan Berbunga Kantan - SEDAP SIOTTTTT!!

0 comments:

Post a Comment

What say you?

Back to Top