0

#crazybook Instead Of #facebook

Crazybook tu gilabuku kan? (-_-')


Setelah hampir seminggu badan nak tak serupa nak sihat (which explains why this page sangat2 berhabuk), petang tadi saya telah ke workshop untuk service kereta dan suruh jugak abang2 tu tengokkan radiator saya yang selalu sangat mintak diisi air, penat mak,nyah! 

Saya bersyukur kerana workshop itu hanya diperjiranan saja. Mesti abang2 tu pelik - muka macam orang yang dok dekat2 sini, tapi pergi workshop bermekap bagai, bertudung belit2, bawak beg macam nak balik kampung besarnya...

Kenapa saya berglamour sakan ke workshop? Sebab, workshop tu bukan destinasi terakhir saya. Destinasi terakhir mestilah rumah sendiri lepas berjalan2 betul tak, walaupun bawak beg balik kampung saya tetap balik rumah yang memang dah dasar tu jugak kampung saya. Maksud saya, lepas ke workshop, saya perlu ke tempat lain, iaitu JBRO (Johor Bahru Regional Office), WOU (Wawasan Open University). Tujuannya adalah nak mengambil course material untuk new semester yang bermula esok (esok? what?)

Setiba di JBRO, seperti biasa saya akan ke library dan on computer dan buat kerja office kat sana. Ya, saya memang kiasu - bawak laptop tapi masih pakai computer orang. Dah tu, jangan dikembangkan bontot saya dengan mengatakan saya ni pekerja contoh (ie: buat kerja dihari cuti) - sebab hari Jumaat saya MC jadi banyak kerja2 tertunggak, ahh korang bukan faham!

Setelah merasa teramat sejuk dek kondisi library yang macam kutub selatan tu, saya pun beredar. Dalam hati ada berkata "Apa kata kita shopping buku?" Wow, dah lama tak beli buku, last was Kasino, tu pun beli online. Dengan semangat excited saya, saya pun ke Jusco Taman U, kenapa? Takyah tanya, just go with the flow (-_-')

Ini hasilnya:

Today's Saturday (no plastic2), so MPH bungkus like that, and I, kinda like it!


Wah, sexcited sungguh saya!

Tapi... tapi... tapi saya hampir terlupa...

Ni course material for Business Statistics and Inventory Management

Tak lupa jugak CD-ROM lagihhh (o.O')
Persoalannya, beli banyak2, saya larat baca ke? 
Perlu repeat tak bahawasanya SEMESTER STAR ESOK?? (-_-')

Ehh nanti-nanti! Perjuangan baca-membaca saya tak stop hanya itu sahaja. Tengok ni:

Ni TheSun yang sempat saya cilok dekat JBRO (-_-')

Tu semua kena baca. Walaupun TheSun tu dah expired, tapi I may find some good info kat situ. So, I better read, and better read fast sebelum Mama buat basahan (I mean, gunakan untuk alas dia siang taugeh) (-_-')

Oh, how I really wish I am blessed with 32 hours a day since I kinda doing a good deed over here, kan? At least I have extra 8 hours before I really zzz. 
Kidding, just me sounding pathetic (-_-')

No matter how pathetic I may sound, what's left to do is :



Wrapping!!

A little something before I go and read (anyway, I'm done with the wrapping before I start jotting this down, ok):

  • Credits to Ms. Sue for highly recommending Eat Pray Love novel by Gilbert. She said the novel is tremendously good and definitely better than the movie (I haven't got the chance to watch the movie, though). Thanks Ms. Sue, I'll read it pretty soon, and I miss you..
  • Adakah saya dah mandi masa saya post blog ni selepas saya wrapping semua buku2 tu, termasuk novel 5 Tahun 5 Bulan by Hvolate, and The Nanny Diaries by Kraus & McLaughlin? Those yang hati busuk mesti cakap, saya tak mandi dan terus wrapping terus bukak Blogger. Kan? Kan?
  • Saya masih lagi hutang dengan Faiz Ezanee untuk habiskan baca 5 Tahun 5 Bulan and buat review. Well, technically dia takde pun paksa suruh habiskan baca, cuma buku tu dah lama berhabuk, dan tiba2 dia ada mention pasal Hvolate dekat blog dia, so saya dengan penuh berazam, berazam nak habiskan baca novel tu (-_-'). Saya akan baca lepas saya habis baca buku2 baru saya tu, yahoo~ (-_-')
  • Saya kena mintak maaf secara indirect kepada #bukufixi sebab saya dah janji dengan Ms. Nikki Tok (staff dia) yang there will be more purchase orders to come very soon. Tapi, finally I opted to buy through the traditional way coz secara ilusi optiknya, ia lebih murah (ya saya kitsch - saya cilok perkataan ni dari tehtarikgelasbesar.blogspot.com)
  • Memang most of the time (I said MOST of the time okay, no jurisdiction here!) immediately saya akan wrap buku2 yang saya beli. Sama jugak dengan textbooks. Sebab, kalau kita hesitating, first kita susah nak dapat balik mood nak wrap lepas tu buku2 tu will be left unwrapped, second buku yang kita beli tu akan tend to rosak apatah lagi bila guna sebelum wrap
Dah lah, tu je. Saya nak mandi (hahaha). Lepas tu instead of final browsing over the notes untuk tomorrow classes, why not have a dose of #bukufixi dulu? Yeay, that's the real me (-_-'), always find excuses NOT to study!

Hrmm, Dendam or Kougar dulu eq?

p/s : TAK MOLEY MINCAMMM!! 

0 comments:

Post a Comment

What say you?

Back to Top