0

Hari Baru..

Haru biru should be the right subject, rasanya!


 

***

Argh, aku baru dapat tahu yang blogger yang aku minati is "on his road" untuk mempropose seorang awek "Gadis Belon Merah" untuk menjadi awek dia. Argghhh!

Ok, aku memang suka dengan dia, dan sekarang aku single. Jadi, aku menjadikan dia sebagai tempat untuk aku senyum sorang2 bila baca entri dia. Tapi dia dah nak propose "Gadis Belon Merah". Setahu aku, aku tak pernah meletakkan nick "Red Balloon" or something like that in anywhere. Lepas tu, for sure aku tak pernah ada account Twitter. Jadi, sudah semestinya aku bukan "Gadis Belon Merah" yang dia maksudkan sebab dia cakap dia tengah tunggu reply awek ni dekat Twitter! Uhh, kalaulah dari dulu lagi saya tidak mementingkan diri sendiri dan go with the flow dan create account Twitter, mungkin aku dah boleh get close dengan dia! Arghhh!!!


 

Ok, aku berdrama saja! Maaf ya! Serius!


 

Itu part yang made-up haru. Yang seterusnya ni, biru!


 

***


 

My hair got straighten just now. Dari sekadar tengok2 rumah jiran yang baru bukak butik andaman, dari hanya ingin membasuh rambut, akhirnya nafsu wanita akhirnya mengatakan "YA" untuk tawaran me-rebonding rambut. Maka terbanglah RM65 duit mama… Dan aku kena bayar balik dia RM100, sebab aku ambil balance duit sebab dia cakap, "takpa, nanti bayar balik RM100". RM65, murah kan? Sebab ini salon cikai! Dekat dengan rumah je, in fact, selang 2 buah rumah je.

Aku bertudung tapi nak jugak rebonding ya budak bertuah ni!! Aku berfesyen bukan sebab aku nak tayang rambut aku ni. Rambut aku originally adalah versi kering dan keriting halus. Sama je effect macam iklan syampoo yang muka singa tu, sama je! Lepas je the last rebonding, rambut aku dah 100% takda lagi kesan rebonding yang lepas. Rasanya dah 6 bulan macam tu. Sekarang ni sampai tahap aku malas nak sikap and sampai to the extend seminggu aku tak sikat rambut! Kalau aku ter-realize rambut aku hangit semacam, aku syampoo dan dengan basah2 tu aku ikat dan sarung tudung, dan jalan (pi kerja). Dari segi pembersihan rambut pulak, hair conditioner dah 2 bulan aku tak sentuh. Aku dah malas! Sebab effect = ZERO!

Tu yang membuatkan aku meluruskan rambut aku sebab it will be then, more manageable. Kalau ikut aku, aku lebih suka curl, tapi kalau aku curlkan pulak lepas ni, tu dah jatuh hukum berfesyen pulak tu!


 

Part yang seterusnya ni biru. Tapi takat biru laut je, sebab tak perlu tulis pun dekat sini. Tapi, aku memang tengah betul2 ada mood menulis, jadi aku akan membiarkan jari2 aku bergerak ikut suka hati dia. Dan aku akan membiarkan aku penat membaca, later!


 

***


 

Akhirnya rumput kat rumah aku ni dah jadi pendek. My long lost friend akhirnya bersetuju untuk mesin rumput. Yeay! Thanks to him walaupun banyak hal hari ni dan I understand dia sebenarnya bekerja hari ni and instead… yaya cut it short, thanks.


 

Part yang next ni haru, terharu2, haru sangat-sangat, ikan haruan pun keluar bendera putihla….


 

***


 

Aku terima phone call dari Ms Sue on last Friday. I was still at the office at that hour, blogwalking je, ok!! And after typical intro and saying hi and asking how am I doing now, blablabla… comes the haru-est part….


 

"Halima, I don't know how to tell you, but I'm thinking of resigning"

She said that the job requires her to stay long hour, leads to the boys (her kids) get less attention and now causing some problem at school. By the way, the husband is in KL, working there. So, she has to choose between carrier and family. And the decision is obvious, right? She said, she will still make it up to me after offering me job there – she will still be there for 1 month to guide me and the further decision is "we'll see".

So sekarang ni, I feel sangat sangat sangat uneasy with me resigning from current job and joining this new company which as I expected memang require me to stay long hour, but when my ex-boss said she's resigning, feels like the "mess" over there is too much to handle. Haih! Without her saying all of this pun dah membuatkan saya risau nak join, lagilah dah bagitau!!!

But, I'm still resigning, after all. The best solution that I can come up now is – for me to go there, and learn as fast as possible and try to lessen her burden so that she can go back home on time and she does not need to resign.

Owh~~ nice to hear~~~ But, I don't know…


 

Part yang paling haru lagi…


 

***


 

Lagi-lagi cerita pasal kahwin! Aku nak jadi macam Awek Chuck Taylor yang tak percaya dengan konsep kahwin, BOLEH TAK??????? Arghhhh!!!


 

***

0 comments:

Post a Comment

What say you?

Back to Top