Wishlist Saya!

Saya nak ini:


 

  1. Treadmill

    Memandangkan Halima dah tidak berjaya memuatkan bontotnya dirinya ke dalam seluar size 28 or 29, dan hanya boleh muat untuk size 31 or 32, saya ada intension yang suci dan murni nak buat sedikit work out. Tapi, memandangkan kerja baru saya tidak membenarkan saya untuk pi ke padang kat Pasir Gudang tu sebab saya kena stay back almost everyday, dan saya sungguh mengada2 sebab memang daripada dulu dah, saya mengidam nak beli guna treadmill, jadi ini memang under my wishlist yang paling top (jangan cakap beli je, kang lepas dah dapat beli, tak ada hati plak nak guna, sebab dah fulfill pembelian doesn't mean dah fulfill the utilization as well, kan????) Huhu, saya memang nak sangat treadmill ni! Bagilah can!! Dan saya dah buat kerjarumah iaitu saya dah survey dan yang paling worth-it saya jumpa kat Giant Tampoi (haih, sampai ke Tampoi???) RM 1800 including satu mesin untuk pecah lemak (which is really fun to use together with the treadmill)!! Somebody care to donate RM 1800? Or RM 1700 is good enough, please, pretty please….


     

  2. Radio kereta

    This one has been in my wishlist for 5 months already. Since that good-for-nothing guy ada and dia janji nak belikan, sampai sekarang I belum beli lagi! My radio, hisy kalau ada passanger memang malam sikitlah nak on radio. Sebab pantang lalu jalan tak cantik, volume dia akan suddenly kuat, or suddenly hilang terus. Pastu, nak adjust balik volume, you kena pusing2 sampai dia rasa selesa untuk go for your intended volume. Selama menantikan keselesaan tu timbul, hadaplah dengar suaranya yang either terlalu perlahan (volume = 0) or terlalu kuat (volume = 40). I've had enough. So, memang this wish is memang necessary dan mungkin akan override treadmill tu. We'll see how. But currently, I memang jarang on radio and I prefer to sing for myself je kat dalam kereta sorang2 untuk hilangkan bosan! Serious! Mind you, jalan kat Johor ni memang tak bertoleransi!

    Saya baru je dapat one sangat2 worth-it offer! RM 120 siap pasang for Viva's original set but of course secondhand. Or kalau nak branded sikit, maybe JVC or Pioneer around RM 280 siap pasang. Ada jugak yang cost around RM 200 siap pasang for non-branded. So, ada sesapa nak belanja radio tak? C'monlah, belanja lah! It's not like I nak Kenwood ke Sony, ok!! Please….


     

  3. Laptop yang kecik

    Meh sini saya bagi alasan yang sangat2 logik. Saya student, or to be exact akan menjadi student semula. Dan laptop Acer Aspire 4920 ni memang sangat inconvenient nak bawak ke sana sini! I mean I kan student, file2 course material tu je dah berat, dan besar! Tambah lagi laptopnya yang beratnya lebih kurang 3kg kot (sebab lebih kurang berat arwah Yongqi, kucing saya). So, saya memang nak sangat2 laptop kecik tu. Hari tu hang out dengan Puan Tina. Memang jeles dengan kekecilan laptop dia. Lepas tu, saya menyuarakan hasrat hati. Dia dengan baik hati menyuruh husband dia carikan buyer untuk beli laptop saya ni! Baik kan? But come to think of it saya mungkin akan keep this laptop jugak sebab screen dia besar. Senang untuk saya buat research dan assignment later on!

    Anyway, alasan saya ni masuk akal kan? Kan? Betullah, memang masuk akal dan saya kena start saving for it and for Acer yang ada colour purple tu, it costs about RM1300++ kalau cash! Goodness!! Hehe, ada orang nak derma RM 1300 tak? Yang ++ tu saya usahakan sendiri, pretty please~


     

  4. Handphone yang touch-screen

    Saya ni ada penyakit hyperhidrosis, meaning saya will sweat excessively most of the time. Saya baru je beli Nokia C3 last February. Cost me about RM 400, colour pink. Apa kena mengena hyperhidrosis dengan nak beli handphone and apa kejadah mengada-ngadanya saya nak beli handphone baru ni???

    Saya hyperhidrosis dan disebabkan itu, keypad handphone baru saya dah terkopek. Well setakat ni cuma navigation key je yang terkopek. But soon enough, yang lain pun akan menerima nasib yang sama. Kesian diorang! -_-'

    So, Nokia X-something2 which is cost about RM1200 seems decent enough! Ok, I should just opt to buy CSL or XMan je, for sure they have touchscreen series kan? Tapi, tak class la guna CSL or Xman! I'm not really into buying local products ok?

    Pretty please, RM 1200, please!!!


     

  5. Videocam

    Ok, yang ni memang mengada2 sikit, saya tahu! But, wouldn't it be nice kalau ada videocam kan? To capture the moment, whenever necessary kan? Dunno the cost but just now saw Samsung model which is sangat2 compact dan colour merah dan kiut cost about RM 899.

    I'm begging you, please donate RM 800, please, pretty please!!!! Leave that RM 99 for me to dig in my wallet.


     

  6. Kereta baru!!!!

    What??? Kereta baru??? Ok, This one, I'm absolutely exaggerating! But, considering my baby Kancil now yang berumur close to 10 years old (very old kan?) I think I have to consider buying a new one as well. Not now, maybe not this year. Maybe next year or next-next year! But I really have to consider despite the sweet memories me and my baby is sharing. Tapi I really can't afford to keep abusing her (my baby is a "she", anyway), because she is well-deserving to be just sitting around at carpark aje and not to be driving around like, daily!

    For this, ok, saya belum fikir lagi what model, secondhand or brand new. Tapi, kalau ikut hati saya yang sangat2 moderate ni (wah, moderate konon!!!!!), saya rasa Suzuki Swift would be nice, kan?Putih or merah macam cantik and sweet sangat kan? Tengok size lah, saya might be gemok tapi saya ni tetap kecik tau! Dan kalau memang tak ikut selera tapi ikut kemampuan, Perodua Viva pun ok. Or MyVi ok jugak macam all my friends' dan mengada2 pulak beli colour hitam kan, so sama macam diorang pulak kan? Sweet!!

    Ok, this one, no need to donate now, donate later ya!


     

Banyak lagi yang saya nak, antaranya, washing machine sebab yang sedia ada ni, bunyi gedebak gedebuk bila spinning. Pastu, fridge seems like decent wish jugak. Owh, before that…. Buying new house, would be lovely kan? Before I go further with wanting to buy all the things to complete a house… I also want a comforter set sebab dah lama sangat tak beli yang baru (almost 2 to 3 years kot, and Four Season is my preferable brand, pretty moderate kan?). And of course being a lady, month in month out, mesti kita ngada2 nak beli bag baru, kasut baru, baju baru and practically everything nak baru kan?

So, the conclusion is….


 

Dear my future boyfriend,


 

My love, make sure you have a lot of money, have a stable carrier before you want to make that first step.

P/S: See above .. Love you!


 

Love you always,

Your future girlfriend, muah muah!!

1 comments:

Cik Hjh HidayaH said...

i luv ur entry nk wat wishlist jugak lak untuk future husband..err..or future bf..lalalala feels great hu!!!

Post a Comment

What say you?

Back to Top