0

Penghidupan baru blog saya


Yeay, akhirnya penantianku selama kurang lebih 2 ½ bulan berakhir dengan sesuatu yang boleh tahan bagus.

Apakah itu?

Mula2, saya ingin memohon maaf kepada administrator blog ni (aku lah tu!!) sebab dah lama tak menjejakkan jari jemari ke keyboard ini dan pergi ke alamat www.namiexaddya.blogspot.com (maaf, kena letak www baru dia auto link, sengal!!). Anyway, macam yang mungkin saya pernah beritahu (atau tidak), saya tiada internet connection melainkan dial-up TM yang slow bak siput yang patah kaki kirinya. Tulah sebab saya tiada hati dan perasaan nak menghadap computer riba saya dan menjadi sengal bak menunggu kertas jadi RM. Jadi, saya menjadi bisu dan pekak di dunia virtual ini buat sementara waktu. Dan sekarang…


Dan sekarang (kening naik2 ea!!), saya dikurniakan Streamyx modem yang berkoskan RM110/month. Dengan connection wireless dia yang masih lagi agak semput, saya masih boleh bersyukur kerana ini adalah lebih baik dari saya jadi bisu dan pekak. Sekarang saya hanya pekak dan gagap sahaja. Lalu, bravo untuk itu!

Sementara itu, saya amat teruja untuk mengupdate blog ini dan memberitahu yang saya ke Melaka Ahad lepas ni; rombongan kilang (bersama pekerja2 Nepal kami; owh, mereka sebenarnya amat sporting dan sesetengahnya; sedap mata memandang, WAHHH). Dan yang paling hebat, pagi kami diberi makan nasi lemak (telur goyang, OK!), dan tengah hari kami diberi suntikan RM10.00 untuk cover our lunch expenses! Dan, belum habis lagi! Tiket ke muzium maritime dan juga tiket ke Zoo Melaka adalah ditanggung mereka dan keluarga mereka. Wuhhuuu, saya bahagia.


Nampak tak?


---


---


Tak?

-_______-


Entri kali ini adalah sangat contrast dengan entri sebelum ini, itu jawapan kepada nampak ke tidak tu! Duhh *facepalm*. Bukan apa, saja nak bagitau satu dunia yang saya bahagia bekerja di tempat itu walaupun setelah bos yang membawa saya ke sana pergi dan tidak kembali ke syarikat itu. Bukan apa (lagi), maksud saya, keadaan yang mungkin sebelum ini saya gambarkan itu, tidaklah seperti yang saya sangka sebelum ini. Keadaan sekarang masih kurang bagus, tapi; boleh tahanlah!

Sepatutnya saya sangat excited (atau sexcited seperti diquote di TTGB) untuk membaca banyak (dan berkodok-kodok *perkataan yang saya belajar di tempat baru saya bekerja) entri2 yang super bagus dalam blog2 yang saya follow. Tapi nampaknya ketidakstabilan connection ini, membuatkan keghairahan saya terbantut. Jadi, biarlah dahulu (dan paling sengal, masa saya type ni, connection teramatlah stabil -_-‘) 



Sebelum orang cakap saya ini jakunisma (padahal ini adalah kali ke-2 saya melanggan Streamyx), lebih baik saya tukar topic:


SAYA SAYANG MAMA SAYA~~~~~ 


Oklah, till next entry, toodles~

0 comments:

Post a Comment

What say you?

Back to Top